Artikel

02-03-2017 09:33

Jubileum DACHSER Waddinxveen: 10 jaar intelligente logistiek vanuit de Randstad

De vestiging van DACHSER in Waddinxveen viert haar tienjarig jubileum. De logistieke dienstverlener opende aldaar op 1 maart 2007 haar tweede vestiging in Nederland. De officiële oprichting van DACHSER Nederland vond plaats op 10 januari 1975 in het Gelderse Zevenaar. Door de continue toename van logistieke activiteiten verhuisde DACHSER binnen Zevenaar diverse malen naar een groter pand. Eind 2006 werd het pand op het industrieterrein Hengelder in Zevenaar ook te klein. Uitbreiding was op die locatie niet meer mogelijk, dus werd een tweede vestiging geopend in het westen van het land: in Waddinxveen.

Het was aan Aat van der Meer, de huidige Managing Director van DACHSER in de Benelux, om in het westen voet aan de grond te krijgen. Van der Meer werkte voorheen bij een andere logistieke dienstverlener, maar het DACHSER DNA bleek interessante kansen te bieden.Samen met een aantal  collega´s met wie hij jarenlang had samengewerkt bij zijn vorige werkgever, waaronder Edwin Vermeulen en John van den Berg, stapte hij over om een nieuw DACHSER kantoor op te bouwen in het westen van het land. En Waddinxveen bleek hierbij de perfecte locatie: centraal in de Randstad, dichtbij de Rotterdamse haven en met goede verbindingen naar de grote steden. Met de realisatie van deze locatie kwam er in Zevenaar weer ruimte voor verdere groei.

De vestiging in Waddinxveen startte maart 2007 met 16 medewerkers en 3.000 vierkante meter loodsruimte. De keuze voor Waddinxveen bleek goed uit te vallen. Na flinke uitbreidingen in 2010 en  2013 beschikt de vestiging nu over meer dan 25.000 vierkante meter voor crossdocking en warehousing en is het personeelsbestand gegroeid naar 170 medewerkers.

Doel van de uitbreidingen was enerzijds om meer ruimte te creëren voor de sterke groei, en anderzijds ook om de synergie tussen de warehousing- en distributienetwerkactiviteiten te versterken. Volgens Edwin Vermeulen, General Manager van DACHSER Waddinxveen, heeft de logistieke dienstverlener de aanhoudende groei voornamelijk te danken aan de toegewijde werknemers binnen DACHSER. ‘’DACHSER wordt gekenmerkt door de sterke band tussen de werknemers, net als in een familie. We noemen dit het DACHSER DNA’’, zegt Vermeulen. ‘’Daarbij zijn wij één van de weinige logistieke dienstverleners die nog echt investeren in een persoonlijke relatie met haar klanten. Daar hechten wij enorm veel waarde aan.” De slogan waarmee DACHSER in 1975 het levenslicht zag, is nog altijd actueel aldus Vermeulen: “Samen zijn wij DACHSER.”

De toekomst van DACHSER ziet er volgens Aat van der Meer veelbelovend uit. “De laatste jaren zijn we ons steeds meer gaan focussen op een optimalisering van de samenwerking tussen lucht-, zee- en landtransport Er is steeds meer vraag naar een totaaloplossing, naar één partner voor alle logistieke processen. Door de verschillende divisies krachtig te bundelen, kunnen wij onze klanten wereldwijde logistieke oplossingen bieden, dit noemen we “DACHSER Interlocking”  De klant heeft bij ons hierdoor te maken met slechts één contactpersoon die het gehele logistieke proces bewaakt.”
 
Door de toenemende groei, mede op de gebieden van warehousing en contract logistiek, wordt er in Waddinxveen al weer serieus nagedacht over verdere uitbreidingen. Innovatie, digitalisering en het investeren in banen en mensen zijn daarbij belangrijke pijlers. 
delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by