Artikel

05-05-2021 12:56

De Graafschap: Trots op unieke loyaliteit van sponsoren



Wie maatschappelijk betrokken is en zich inzet voor de regio, kan in mindere tijden terugvallen op een sterk netwerk. Dat geldt zeker voor De Graafschap, die zelfs achttien extra sponsoren mocht verwelkomen. "De loyaliteit van onze sponsoren geeft een positieve boost, maar het is natuurlijk wel wederkerig", aldus Henk Bloemers.

 

De Graafschap heeft een jaar vol uitdagingen achter de rug. Nadat in maart 2020 ineens alle wedstrijden en trainingen gecanceld werden en inkomsten uit horeca en losse kaartverkoop wegvielen, worden er inmiddels weer wedstrijden zonder publiek gespeeld. De business events moeten helaas nog even op zich laten wachten. Hoe zorgt de voetbalclub ervoor dat supporters en sponsoren aangehaakt blijven? "We merken dat het bedrijfsleven ons enorm steunt, ongeacht de divisie waarin we spelen en de plek op de ranglijst", zegt Henk Bloemers (commerciële afdeling De Graafschap). "Veel bedrijven draaien gelukkig door ondanks de crisis, al zijn onze sponsoren die in de horeca en retail actief zijn natuurlijk wel flink getroffen. Met partijen die zijn getroffen door corona gaan we in gesprek om te bekijken welke mogelijkheden er zijn om hen bij de club betrokken te houden. Loyaliteit is immers wederzijds en op onze beurt laten wij hen ook niet in de steek."

Loyaliteit

Henk vindt het heel bijzonder om te mogen ervaren dat de meeste sponsoren de woorden tegemoetkoming en compensatie niet eens in hun mond willen nemen. "Hun steun en loyaliteit hebben we mede te danken aan de maatschappelijke betrokkenheid van de club in de regio, waar algemeen directeur Hans Martijn Ostendorp zich vanaf zijn eerste werkdag voor heeft ingezet. Bovendien zijn de exposure en het zakelijke netwerk dat De Graafschap biedt veel waard. We zijn het grootste netwerkplatform van Oost-Nederland. Wat ook meespeelt, is de misgelopen promotie in 2020 en de emoties die dit heeft losgemaakt. Dit alles heeft ertoe geleid dat er ondanks het opzeggen van enkele contracten toch maar liefst achttien nieuwe sponsoren zijn bijgekomen."

Persoonlijk contact

Om het contact met de sponsoren warm te houden, heeft de afdeling commercie het afgelopen jaar diverse initiatieven ontplooid. "We hebben regelmatig persoonlijk een geschenkje langsgebracht zoals het bliefthuuswedstrijdpakket en het welbekende klompje. Ook hebben we diverse coronaproof evenementen georganiseerd zoals de A18 oliebollen drive-in en de Superboer op Brunchtoer. Tijdens de Brunchtoer maakten leden van de Business Club in hun eigen auto een culinaire toertocht langs onze zeven horecapartners. De grotere partners, die normaal gesproken worden uitgenodigd voor het Captains Diner, hebben Hans Martijn en ik persoonlijk bezocht om een ingelijst en gesigneerd De Graafschap shirt te overhandigen."

Wedstrijden op televisie

Ook aan de exposure voor de sponsoren is het afgelopen jaar gedacht. "De wedstrijden die nu worden gespeeld, zijn helaas nog zonder publiek. Om alle sponsoren toch onder de aandacht te brengen, vermelden we hen sinds de winterstop op de led-boarding. Voor de derde en de vierde periode heeft de club zelf een bijdrage betaald zodat deze wedstrijden live op televisie worden uitgezonden. Ook de supporters willen we op die manier betrokken houden."

Positieve energie

Volgens Henk geeft het bezoeken van de bedrijven, het verlengen van de sponsorcontracten en het feit dat de club zich op het randje van promoveren begeeft veel positieve energie. "Maar we hopen van harte dat we de laatste wedstrijden van dit jaar weer met publiek kunnen spelen. De resultaten van de Fieldlab Evenementen en de vaccinaties bieden hoop. En wanneer er weer wedstrijden kunnen worden gespeeld met publiek, kunnen we ook weer netwerkevenementen gaan organiseren. We merken dat iedereen de behoefte heeft om elkaar weer te live ontmoeten. Maar de loyaliteit van onze sponsoren en supporters is natuurlijk wel wederkerig. We moeten het als club natuurlijk nog steeds gaan waarmaken en onze sportieve ambities verwezenlijken."


Ook interesse in de mogelijkheden die De Graafschap u kan bieden? Henk Bloemers informeert u graag over de mogelijkheden: 06 52 34 39 47 of henk.bloemers@degraafschap.nl
 

delen:

Informatie over de auteur

Sofie Fest | | email
Uw naam
Uw email
Uw bericht
 
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by