Nieuws

23-04-2024 09:28

Column MRKTNG: De Hollandse lente, net zo onvoorspelbaar als de arbeidsmarkt

De lente in Nederland houdt ons scherp: het ene moment grijpen we naar de zonnebril, het volgende moment naar een sjaal. Anticiperen op de even zo onvoorspelbare arbeidsmarkt daarentegen blijft voor de meeste werkgevers lastig. Mijn tip? Investeer in de groei van je medewerkers!

Groei draait niet alleen om cijfers. Is salaris volgens jou de voornaamste reden dat mensen switchen van baan? Think again! De redenen die ik het meest hoor, zijn een gebrek aan ontwikkelmogelijkheden en doorgroeikansen. Het faciliteren van zowel persoonlijke als professionele groei is dus niet zomaar iets extra's, het is essentieel.

Ook essentieel is een open en veilige relatie met medewerkers. 90% (!) van onze kandidaten voelt niet de ruimte om wensen of onvrede bespreekbaar te maken met diens manager. Gevolg? De jacht op een nieuwe job wordt geopend waarna jij verrast achterblijft. Weten wat er speelt bij je medewerkers, écht speelt, maakt dat je kunt anticiperen.

Een tweejaarlijks ontwikkelgesprek ain't gonna cut it. Investeer structureel in je medewerkers. Maak van je bedrijf een plek waar ze willen blijven zodat het lentegras bij de buren niet groener lijkt. Geef je collega's redenen om niet alleen door te zetten, maar ook te bloeien.

Wij zijn de lente goed begonnen met het weggeven van 500 euro die marketeers uit ons netwerk kunnen besteden aan een Talent Motivatie Analyse of opleiding bij Beeckestijn Business School. En jij? Hoe ga jij groei stimuleren deze lente?


Suzette Hesseling, recruiter bij MRKTNG.nl

 

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by