Business Flitsen

Magazines | Oost-Gelderland Business nr 4 2016

King Business Software adviseert ondernemers via regionale dealers

De ERP-oplossingen van King worden aangeboden via een uitgebreid netwerk van lokale automatiseringsbedrijven. Deze zogeheten gecertificeerde King dealers zien wij als een verlengstuk van onszelf. Het werken met hen heeft een grote meerwaarde. Zij beschikken over uitgebreide King-kennis en kennis over de verschillende bedrijfsprocessen, van boekhouden tot magazijnautomatisering.

De ene geografische locatie verschilt namelijk wel degelijk van de andere. De plaatselijke dealer is meer betrokken bij, en beter op de hoogte van de regionale aspecten. Dit kan voor een klant van belang zijn.

Tegenwoordig wil de ondernemer graag terechtkunnen bij de one-stop-shop: één loket waar hij of zij alle benodigdheden kan afnemen. Bij dealers kunnen bedrijven altijd meer afnemen dan ERP-software. Zo bieden dealers vaak ook hardware, afrekensystemen en consultancy aan.

Voor King is het belangrijk om op gelijkwaardig niveau met dealers te communiceren. 'Meedenken' is het sleutelwoord. Deze insteek heeft duurzame relaties opgeleverd: het merendeel van de dealers verbindt zich voor een lange periode met King en kent vrijwel iedereen binnen ons bedrijf. Dit laatste aspect sluit naadloos aan op de bedrijfscultuur van King; wij hechten namelijk grote waarde aan persoonlijk contact!

De populariteit van langlopende abonnementen is aan het dalen, terwijl het maandmodel steeds meer in trek raakt. Daarom biedt King Software sinds 1 juli van dit jaar het maandmodel aan. Dit houdt in dat een initiële investering niet meer nodig is; u betaalt een vast maandelijks bedrag. Onze software bieden wij aan in acht zeer complete financiële- en ERP-pakketten. Deze pakketten passen op alle MKB-branches en worden aangeboden tegen een concurrerend tarief. Kijk op www.king.eu voor meer informatie over onze producten en diensten.

Een op vier bedrijven heeft moeite met vinden stagiair

Een op de vier bedrijven heeft moeite met het vinden van een goede stagiair. Dat blijkt uit de jaarlijkse Nationale Stagemonitor 2016, een onderzoek van stagebemiddelaar StudentenBureau. Met name MKB-bedrijven worstelen met dit issue, omdat ze zich te weinig kunnen verplaatsen in jongeren. Met hun 'stoffige' en 'oude' imago zijn ze ten opzichte van de grote spelers op de markt niet aantrekkelijk genoeg. Bedrijven gaan daarnaast ook pas tien weken voor de start van de stageperiode zoeken naar een geschikte stagiair. Rijkelijk laat, want studenten vinden gemiddeld al dertien weken voor de start van de stageperiode een stage. Dat heeft te maken met de richtlijnen van onderwijsinstellingen, die al vroeg aansturen op een gedegen onderzoeksopzet.

 "MKB-bedrijven weten niet alleen minder goed stagiairs aan te trekken; er lijkt ook een echte cultuurkloof tussen generaties te zijn. Jongeren hebben bijvoorbeeld minder gevoel voor hiërarchie. Zonder blikken of blozen vertellen ze de directeur van een MKB-onderneming hoe het beter kan", vertelt Hanneke Versteege, onderzoeker vanuit StudentenBureau. Een andere veelgehoorde klacht vanuit het MKB is het telefoon- en social mediagebruik: "De hele dag zitten ze op hun telefoon", vertellen MKB-ondernemers StudentenBureau. Ook focussen jongeren zich veel op zichzelf en hun eigen ontwikkeling, in plaats van zich af te vragen hoe ze een bijdrage kunnen leveren aan het stagebedrijf. "Daar ligt de uitdaging voor organisaties: de nieuwe generatie leren dat ze waarde moeten toevoegen aan het grotere geheel: de bedrijven waar ze stagelopen", stelt Versteege.

Dat veel bedrijven moeite hebben met het tijdig aantrekken van een goede stagiair, blijkt onder meer uit de aanvragen die StudentenBureau krijgt. Alleen al sinds de zomersluiting van hogescholen op 1 juli klopten bijna 1.000 bedrijven aan bij de stagebemiddelaar, terwijl het nieuwe studiejaar al op 1 september begint. "Een uitvloeisel van het feit dat ze te laat beginnen met zoeken", aldus Versteege.

Deel uw nieuws met Oost-Gelderland Business!

Een overname, een verhuizing, een jubileum, een uitbreiding van het team, een nieuw initiatief of een nieuw product; elk bedrijf heeft wel iets interessants te melden. Oost-Gelderland Business publiceert dit graag voor u op de website! Heeft u een leuk nieuwtje of een interessant idee voor een artikel, mail dit dan vooral door naar hoofdredacteur Sofie Fest via sofie@vanmunstermedia.nl.

delen:

Oost-Gelderland Business nr 4 2016

» Coverstory WSP Achterhoek: Ieders capaciteiten worden maximaal benut
» VNO-NCW: Meer positieve effecten dan gedacht
» at.groep: Geen last, maar een meerwaarde
» Lijstenmakerij Martin: Bedrijven die talenten omlijsten, creëren meer mogelijkheden
» Krachtwerk: Baanbehoud bepalend voor uiteindelijk succes Participatiewet
» Laborijn: Zelfde doel, andere insteek
» Participatiewet en de WWB maatregelen: Een overzicht
» Werkgevers en de Banenafspraak: Hoe staat het ermee?
» Werk aan de winkel
» Bach Vitaliteitscoach over vitaliteit: Een vertrouwde steun in de rug
» EP-Nuffic: Klaar voor de arbeidsmarkt van de toekomst
» Business Flitsen
» Achterhoek Agenda 2020: Achterhoekse ondernemers laten zich inspireren in Silicon Valley
» Column Lodder-Dales: Hoe zit het ook al weer met het urencriterium?
» VNO-NCW Achterhoek: Inspiratie, informatie en invloed op lobby
» Online reviews: “Humor doet vaak al heel erg veel”
» Forum: Het gaat om het effect
» Wat maakt ondernemers zo aantrekkelijk?
Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by