10 jaar geleden
Volvo rolde het Excellent Dealer Programma begin 2014 uit. Gedurende het hele jaar zijn dealers op de hoogte gehouden van de vorderingen die zij op het vlak van sales, service en klanttevredenheid maakten. Volvo Car Nederland bood support. Dealers konden vragen stellen. Specialisten en externe deskundigen stonden klaar om te helpen om het gewenste resultaat te realiseren.
‘Service staat bij ons al sinds 1968 voorop. Dat is ons met de paplepel ingegoten. Van iedere relatie van Harrie Arendsen een ambassadeur maken, met verantwoordelijkheid, respect en passie voor mens en milieu. Dat is onze visie’, zegt algemeen directeur Frank Arendsen. ‘Alles moet kloppen. Daar werken we keihard aan en dan is het natuurlijk geweldig dat importeur Volvo Car Nederland ons nu beloont met deze award. Je hebt tevreden klanten nodig voor een succesvol en duurzaam opererend dealerbedrijf, maar ook een goed team dat begrijpt wat belangrijk is voor het krijgen en behouden van enthousiaste klanten. Kortom: een betrokken organisatie, die weet wat passie is en hoe belangrijk persoonlijke aandacht voor Volvo-rijders is.’
Meetpunten
De dealer is beoordeeld op tien punten. Dat zijn er twee in de categorie Sales, twee in de categorie Service en maar liefst zes in de categorie Klanttevredenheid. Daarbij wordt onder meer onderzocht hoeveel klanten hun dealer bij anderen zouden aanbevelen, of klanten worden gebeld na aflevering van een auto en of de toelichting op uitgevoerde werkzaamheden voldoende en duidelijk was.
‘Customer Journey’
De ‘customer journey’ staat centraal. Alle contactmomenten van klanten met de dealer zijn essentieel voor een goede beleving van de Volvo-service. ‘Van een bezoek aan onze site tot een verkoopgesprek of een werkplaatsbezoek, altijd en overal moeten de dienstverlening en de aandacht voldoen aan de verwachtingen. Zo mogelijk moeten ze die ook overtreffen’, aldus Frank Arendsen.
Op de hoogte blijven van onze updates?