HSMAI lanceert platform voor Revenue Managers

10 jaar geleden
Sofie Fest
Redacteur
10 jaar geleden
HSMAI Nederland start op donderdag 19 maart a.s. met de eerste van minimaal vier bijeenkomsten in 2015 van ‘RevenueProfs’: een nieuw platform speciaal voor Revenue Managers in de Gastvrijheidbranche. Hiermee haakt zij in op een in belang snel groeiende, maar als gevolg van nieuwe technologieën, ook snel veranderende discipline binnen de toeristische industrie in het algemeen en de hotelsector in het bijzonder.
 
Revenuemanagement is een door de luchtvaartmaatschappijen geïnitieerde managementtechniek welke ook in andere sectoren steeds meer wordt toegepast. De revenue manager is verantwoordelijk voor het prijs-, reserverings- en aannamebeleid en daarmee het optimaliseren van de omzet. “Het toenemend belang van deze functie binnen onze industrie is mede als gevolg van de snel toegenomen transparantie, social media en andere distributiekanalen natuurlijk evident. Reden waarom HSMAI deze discipline wereldwijd aan haar Sales- en Marketing expertise heeft toegevoegd” aldus Rob van der Beek van Worldhotels en voorzitter van de ‘RevenueProfs’ Taskforce.
 
Focus
‘RevenueProfs’ wordt hét netwerk voor (Revenue) Professionals die actief  zijn met- of  verantwoordelijk zijn voor de ‘Profit Maximalisatie’ binnen hun organisatie. Naast het praktisch delen van kennis en ervaringen met collega professionals zal  de programmering van RevenueProfs zich focussen op het in kaart brengen van de laatste trends en ontwikkelingen i.s.m. marktleiders- en partijen als Google, TripAdvisor, Snapshot, Duetto, OTA Insight, Poweryourroom/Pricematch, Expedia, Booking, Trivago, Trust/SHS, Micros, Hotelconcepts en vele andere. Maar ook: een betere vind- en bereikbaarheid, het RM kostenaspect (steeds duurder wordende traffic en terugverdienmodellen) en eyeopeners met betrekking tot systemen en prijsstrategieën, Revpac, Flash sales, Conversie technieken, Channel management & optimalisatie.
 
Breed toepasbaar
Naast actuele informatie, 'best practices' en praktische tips, zal ‘RevenueProfs’ haar leden ook gaan voorzien van voorbeelden waarmee zij hun collega’s op andere afdelingen van dienst kunnen zijn bij het maximaliseren van hun omzet. Denk daarbij aan het beheren en optimaliseren van revenue stromen bij BQT, M&E, F&B, maar ook het verder uitbreiden van Revenuemanagement kennis en toepassingsmogelijkheden in andere sectoren waaronder bungalows/campings/theaters/bioscopen/musea.
 
19 maart: ‘De impact van online reputation op revenue’ met Olery, KLM en TripAdvisor
Een middag over de rol van het vertrouwen van de consument, de toenemende transparantie en directe invloed van beiden op de bottomline van iedere organisatie. Hoe in de huidige tijd van sociale netwerken, websites en andere methoden van directe communicatie, bedrijven zich constant bewust moeten zijn van hun reputatie en hoe deze positief te beïnvloeden. Gastsprekers zijn o.a. Olery, KLM en TripAdvisor.
                     
Voor wie: Iedere ‘op actualiteit sturende’ Revenueprofessional in de Nederlandse Gastvrijheidbranche
Wanneer: Donderdag 19 maart 2015          
Waar: Royal Tropical Institute (Mauritskade 63, 1092 AD, Amsterdam)
Hoe laat: 14.00 – 17.15 (+ afsluitende discussie- en netwerkborrel). Ontvangst vanaf 13.30.
Kosten: Leden RevenueProfs: Gratis. Niet leden € 125,- excl. BTW
Inschrijven: http://www.revenueprofs.nl/events/19-maart-2015-sessie-1/#more-1230
 
Meer info: www.revenueprofs.nl
Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Meest gelezen
Meest recent

Achterhoek Business nr1 2025

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media