1 jaar geleden
1 jaar geleden
Switchen van baan is voor de meeste marketeers ook eng. Of op z’n minst spannend. Mijn doel? Kandidaten veilig van bedrijf A naar bedrijf B begeleiden, zoals onze gids mij veilig naar de overkant van de brug loodste (muchas gracias, Rachel!). En jij, werkgever, kunt je steentje bijdragen aan een gemoedelijke zoektocht naar een nieuwe baan. Wijs je sollicitanten die je niet geschikt acht netjes en opbouwend af, of trap je iemand zonder pardon het ravijn in? Of erger nog: reageer je niet en laat je iemand bungelen? Ik hoor het nog regelmatig en de impact is groter dan je denkt. Kom op, dat kan beter. Toch?
Ik ging met ogen dicht linea recta naar de overkant. Tegen job switchers wil ik zeggen: wees niet zoals ik. Kies niet ‘blind’ voor het eerste het beste dat zich aandient. Onderga de reis, probeer er de lol van in te zien en onthoud: een beetje bibberen onderweg mag best. Werkgevers, zullen wij dan zorgen voor die koninklijke route?
Suzette Hesseling, loopbaanconsultant bij MRKTNG.nl
*No recruiters were harmed in the making of this column.
Op de hoogte blijven van onze updates?