30 march 2015
-Er is gekeken naar de mogelijkheid om producten digitaal te kunnen afnemen via de website (dit telde voor 60% mee)
We werking van zoekmachine is onderzocht, stond het gewenste resultaat bij de eerste zoekresultaten? Voldoet de zoekmachine aan de webrichtlijnen? (telde voor 20% mee)
-Er zijn twee e-mails aan de gemeente gestuurd en gekeken binnen hoeveel werkdagen er gereageerd werd. (telde voor 20% mee)
-Er zijn in het Nationaal Uitvoeringsprogramma (NUP) afspraken gemaakt over o.a. het gebruik van webrichtlijnen. Gekeken is of de afspraken uit het NUP zijn geïmplementeerd. (telde voor 10% mee)
Bronckhorst heeft op alle genoemde onderdelen goed gescoord. In 2014 is onder meer de zoekmachine sterk verbeterd (door toepassing van nieuwe technieken). Ook is het aantal producten dat digitaal kan worden aangevraagd uitgebreid (bijvoorbeeld met de aanvraag bijzondere bijstand) en zijn de digitale afspraakmogelijkheden toegenomen (onder meer voor het aanvragen van bouwplan-en bestemmingsplan informatie). Invulling aan de afspraken van het Nationaal Uitvoeringsprogramma (NUP) geeft Bronckhorst door volgens het actieplan ‘Elektronische gemeente Bronckhorst’ te werken waarbij steeds een ‘bouwsteen’ wordt opgeleverd.
Op de hoogte blijven van onze updates?