Assistant neemt traditionele rol van secretaresse over

13 april 2015
13 april 2015
Sofie Fest
Redacteur
Koffie halen en afspraken plannen zijn al lang niet meer de kerntaken van de secretaresse anno 2015. De traditionele secretaresse wordt steeds vaker vervangen door Management Assistants; hoogopgeleide multitaskers die inhoudelijk meedenken met het beleid van de organisatie. Dat blijkt uit onderzoek onder 2.000 Assistants.
 
Ter gelegenheid van secretaresse dag op 16 april heeft detacheringsbureau Assistant2 de veranderende rol van secretaresse onderzocht. De uitkomsten tonen aan dat de functie vooral door techniek en efficiency is geëvolueerd tot die van een Assistant. De Assistant anno 2015 organiseert, houdt overzicht, verwerkt informatie, denkt mee met het management en is proactief. Steeds vaker is hij/zij hoogopgeleid met een achtergrond in bijvoorbeeld Communicatie of HR.
 
Samen met Assistant2 en Schouten & Nelissen organiseert Bilderberg dit jaar Assistant2Day. Meer dan 100 Assistants worden uitgenodigd om gratis deel te nemen aan een programma van zes workshops naar keuze (onder andere Personal Branding, Mindfulness, Inzicht in Persoonlijke Kwaliteiten), waarbij vooral praktische tools worden aangereikt die de Assistant direct kan toepassen. Het doel van Assistant2Day is het zo snel mogelijk up-to-date brengen van de Assistant en dus zijn of haar manager.
 
Het evenement vindt dit jaar nog op een centrale locatie plaats in Bilderberg Hotel ’t Speulderbos in Garderen. De bedoeling is om op donderdag 16 april aanstaande de trend te zetten voor een landelijke ontwikkeling, zodat er in 2016 een Assistant2Day op meerdere Bilderberg locaties in Nederland zal plaatsvinden.
 
Over Bilderberg
Bilderberg is een Nederlandse hotelonderneming en beschikt over 17 hotels in het vier- en vijfsterrensegment, 216 vergaderzalen en 1.725 hotelkamers. Bij Bilderberg werken 1.300 medewerkers. Bilderberg streeft ernaar om voorop te lopen op het terrein van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en kiest voor een duurzame bedrijfsvoering. De certificering van alle hotels met het milieukeurmerk Green Key en de invoering van het gezondheidsprogramma ‘Bilderberg Vitaal’ en het inzetbaarheidsplan ‘On the Move’ voor medewerkers zijn hier onderdeel van. www.bilderberg.nl
Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Meest gelezen
Meest recent

Achterhoek Business nr1 2025

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media