LeasePlan: Nederland aan vooravond doorbraak private lease

16 april 2015
16 april 2015
Sofie Fest
Redacteur
Het aantal consumenten dat een privé auto least, zal dit jaar verdubbelen. Dat is de verwachting van LeasePlan Nederland. De marktleider in autoleasing komt tijdens de AutoRAI met een primeur: een grootschalige private lease actie bij Albert Heijn. Bij de 35 XL-vestigingen van de supermarktketen kunnen consumenten van maandag 27 april tot en met zondag 3 mei ook een private lease overeenkomst afsluiten voor de populaire Hyundai i10 en Hyundai i20.  
 
Voor consumenten zijn ontzorging en voorspelbare maandelijkse kosten, zonder verrassingen de belangrijkste overwegingen om over te stappen op private lease. Dit blijkt uit onderzoek van de leasemaatschappij. Een nieuwe auto is niet voor iedereen weggelegd en de kosten van het onderhoud van oudere auto’s vallen vaak tegen . “Private lease stelt huishoudens in staat om een nieuwe en betrouwbare eerste of tweede auto te rijden tegen lagere kosten dan bij het gebruik van een zelf aangeschafte auto”. aldus Martijn Versteegen, woordvoerder van LeasePlan Nederland.
 
Met deze unieke landelijke actie willen LeasePlan en Hyundai het leasen van een auto voor iedereen toegankelijk maken. Nederland staat daarmee aan de vooravond van de doorbraak van private lease, aldus de leasemaatschappij.
 
Aanzienlijke groei in aantal private leaseauto's
Voor LeasePlan is de samenwerking met Nederlands grootste supermarktketen een logisch vervolg op de succesvolle actie met Media Markt eerder dit jaar. “We zijn op zoek gegaan naar de meest succesvolle   retailer met een groot bereik. De combinatie van een toonaangevend internationaal automerk als Hyundai en de meer dan vijftig jaar ervaring van LeasePlan, maakt de samenwerking erg krachtig. Als marktleider in autoleasing maken we hiermee het gebruik van een nieuwe auto voor een breed publiek toegankelijk", aldus Martijn Versteegen, woordvoerder van LeasePlan Nederland.

LeasePlan verwacht  dat het aantal privé geleasde auto's rond 2020 veel hoger zal liggen dan de 100.000 gestelde exemplaren in het rapport van het ING Economisch Bureau. "Dit komt door een combinatie van factoren. Denk aan de steeds hogere bijtelling voor zakelijke leaserijders, de opkomst van mobiliteitsbudgetten en de groeiende zzp-markt. Dit zijn allemaal aspecten die ervoor zorgen dat private  lease steeds aantrekkelijker wordt", aldus Versteegen.
 
Iedereen kan leasen
De groeiende populariteit van private lease zal op den duur zorgen voor een verschuiving in de verhouding tussen zakelijke en private lease binnen het wagenpark. Aan de achterkant verandert er voor een leasemaatschappij als LeasePlan echter weinig. Versteegen: “Een leaseauto blijft een leaseauto en wat ons betreft kan iedereen leasen. Dankzij onze ervaring in de zakelijke markt kunnen wij nu ook consumenten het gemak en de zekerheid van een leaseauto laten ervaren."
 
Voor meer details over de actie en de leasemodellen: www.leaseplan.nl/privatelease.
 
Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Meest gelezen
Meest recent

Achterhoek Business nr1 2025

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media