9 jaar geleden
9 jaar geleden
Sofie Fest
Redacteur
Voor 61% van de (potentiële) sterrenrestaurantbezoekers in Oost-Nederland werkt een kortingsactie drempelverlagend, ten opzichte van het landelijk gemiddelde van 56%. 70% van de oosterlingen, die nog nooit naar een sterrenrestaurant is geweest, wil dit wel eens proberen, maar 76% laat zich tegenhouden door de prijs. Groupon ziet een groeiende populariteit van de high-end restaurantdeals. In drie jaar tijd heeft het bedrijf al meer dan 125.000 couverts verkocht. Mede daarom lanceert Groupon van 18 tot en met 31 mei de Culi Weken.
Kwaliteit eten belangrijkst
De belangrijkste reden voor mensen uit het oosten van het land om in een sterrenrestaurant te eten, is de kwaliteit van het eten (57%). Hiermee scoren zij hoger dan de rest van Nederland (50%). Ook de verrassende menu’s die geserveerd worden (43%) en het willen verwennen van de partner (26%) zijn redenen voor een luxe etentje.
Luxe restaurantdeals populair
Met het onderzoek wil Groupon de mening van Nederlandse consumenten over sterrenrestaurants in kaart brengen. Daarbij valt op dat de culinaire restaurantdeals populair zijn. Bijna de helft (49%) van de mensen uit het oosten van het land die op zoek gaat naar korting voor sterrenrestaurants, zoekt via kortingswebsites als Groupon.
Shurendy Gerardus, regionaal directeur Groupon: “Binnen drie jaar hebben wij samenwerkingen opgezet met 29 Michelinster-restaurants met één of twee sterren. Inmiddels zijn Nederlanders al meer dan 125.000 keer aangeschoven bij een sterrenrestaurant via Groupon. Om nog meer mensen te laten genieten van het aanbod van sterrenrestaurants, starten we op 18 mei voor de eerste keer de Culi Weken. Voor interessante prijzen kunnen mensen kennismaken met Nederlandse toprestaurants en de culinaire ervaring die deze zaken aanbieden.”
Verrassen partner belangrijkste reden bezoek sterrenrestaurant
De belangrijkste aanleiding om in een restaurant met een Michelinster te gaan eten, is voor Oost-Nederlanders het verrassen van de partner (40%). Op de tweede plaats staat het vieren van de huwelijksdag (35%) Een bijzondere gebeurtenis, zoals een zwangerschap of verloving (34%) doet het ook goed om bij een sterrenrestaurant te gaan eten.
Tijdens de Culi Weken kunnen personen betaalbaar genieten van toprestaurants. In totaal staan er meer dan 150 deals in de Culi Shop, waaronder deals van tien Michelinster-restaurants: Schultenhues (Zutphen), Kaatje bij de Sluis (Zwolle), de Karpendonkse Hoeve (Eindhoven), Bridges (Amsterdam), Posthoorn (Monnickendam), Niven (Rijswijk), De Kromme Watergang (Zeeland), Mijn Keuken (Brabant) en Brienen aan de Maas (Limburg).
Meer informatie over Groupon en de Culi Weken is te vinden op: www.groupon.nl
Op de hoogte blijven van onze updates?