Opvallend dit aspergeseizoen: rauw en ijs

9 jaar geleden
9 jaar geleden
Sofie Fest
Redacteur
Het Nederlands asperge centrum promoot asperges op vele wijze met de landelijke campagne ‘Proef de lente!’. Als hèt aspergeplatform voor consumenten weten zij als geen ander wat er in Nederland speelt rondom asperges. Wat waren volgens hun de opvallendste reacties onder consumenten?

Rauw en ijs
Tijdens de vele evenementen waar Proef de lente! bij betrokken was zoals de Libelle Zomerweek bleek dat rauwe asperges en asperge-ijs voor veel opvallende reacties zorgden. Voor het eten van rauwe asperges is versheid en de juiste schilmethode van belang. Het asperge-ijs dat tijdens de Libelle Zomerweek vers werd bereid voor de bezoekers riep bij velen niet gelijk een positieve reactie op maar na proeven waren ze erg enthousiast: “Dit smaakt zoet en is erg lekker!”. Benieuwd naar dat recept? Ga naar:www.aspergecentrum.nl/asperge-ijs-ala-libelle-zomerweek

Mathijs Vrieze’s recept
Asperge-ambassadeur 2015, tv-kok Mathijs Vrieze ontwikkelde speciaal voor de campagne van het Nederlands asperge centrum een frisse aspergesalade waar de rauwe asperges perfect in verwerkt kunnen worden en dat scheelt in de bereidingstijd: www.youtube.com/watch?v=T4G7XWdZHzA

‘Proef de lente!’
Met de campagne ‘Proef de lente!’ worden sinds 2013 veel consumenten (2015: > 40 miljoen) bereikt in het aspergeseizoen (april tot en met 24 juni). Er wordt zowel online als offline intensief campagne gevoerd waarbij onder andere wordt samengewerkt met de foodsector en vele evenementenorganisaties. De Nationale opening van het aspergeseizoen vormt jaarlijks de aftrap.

Nederlands asperge centrum
Het Nederlands asperge centrum heeft als doel de Nederlandse asperge te promoten. Het streeft ernaar om met zoveel mogelijk partijen binnen de sector een verantwoord maar vooral lekker vers product onder de aandacht te brengen. Het Nederlands asperge centrum is onderdeel van Aceera bv dat de aspergesector ondersteunt. Haar achterban dekt 80% van het areaal.
Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Meest gelezen
Meest recent

Achterhoek Business nr1 2025

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media