14 july 2015
Innovatieve bedrijven kunnen zich weer met succesvolle projecten kandidaat stellen voor de Nederlands-Duitse Prijs voor de Economie. De gerenommeerde onderscheiding wordt dit jaar door de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) in Den Haag voor de achtste keer uitgereikt. De prijs is bedoeld als motivatie voor ondernemingen uit beide landen die bijzondere prestaties leveren in het grensoverschrijdende bedrijfsleven.
Innovatie is een belangrijke voorwaarde om voor de prijs in aanmerking te komen. Zo kan een bedrijf zich kandidaat stellen met een innovatief proces of een nieuwe ontwikkeling, maar ook wanneer het een sterke economische impuls levert in beide landen of in bepaalde regio’s. Ook een succesvolle marketingcampagne of algemeen bedrijfssucces kan voldoende reden zijn voor een nominatie.
“Wat voor alle bedrijven die voor de Nederlands-Duitse Prijs voor de Economie in aanmerking willen komen geldt, is dat ze grensoverschrijdend actief moeten zijn en juist daardoor succesvol”, zegt DNHK-voorzitter Ab van der Touw. Vooral mkb-bedrijven maken een goede kans om voor de prijs genomineerd te worden. Vorig jaar reikte de Handelskamer de prijs uit aan Lautsprecher Teufel, een producent van hifi-boxen en home cinemasystemen uit Berlijn. Deze internationaal gerenommeerde onderneming liet 33 medekandidaten uit beide landen achter zich. De Duitsers kregen het voor elkaar om vanuit Berlijn met een klein team van Nederlandse medewerkers de online-markt in het buurland te veroveren. Het in Nederland succesvolle concept wordt nu als voorbeeld gebruikt voor de verdere internationale expansie van het bedrijf.
De inschrijving loopt tot en met vrijdag 11 september 2015. Het inschrijfformulier is te vinden op de website van de DNHK, www.dnhk.org. Een jury die wordt samengesteld door de Handelskamer kiest uit alle inzendingen de genomineerden. De verkiezing van de uiteindelijke winnaar gebeurt online door het bedrijfsleven zelf. Op 5 november 2015 wordt de nieuwe prijswinnaar tijdens een feestelijke bijeenkomst bekendgemaakt.
Innovatie is een belangrijke voorwaarde om voor de prijs in aanmerking te komen. Zo kan een bedrijf zich kandidaat stellen met een innovatief proces of een nieuwe ontwikkeling, maar ook wanneer het een sterke economische impuls levert in beide landen of in bepaalde regio’s. Ook een succesvolle marketingcampagne of algemeen bedrijfssucces kan voldoende reden zijn voor een nominatie.
“Wat voor alle bedrijven die voor de Nederlands-Duitse Prijs voor de Economie in aanmerking willen komen geldt, is dat ze grensoverschrijdend actief moeten zijn en juist daardoor succesvol”, zegt DNHK-voorzitter Ab van der Touw. Vooral mkb-bedrijven maken een goede kans om voor de prijs genomineerd te worden. Vorig jaar reikte de Handelskamer de prijs uit aan Lautsprecher Teufel, een producent van hifi-boxen en home cinemasystemen uit Berlijn. Deze internationaal gerenommeerde onderneming liet 33 medekandidaten uit beide landen achter zich. De Duitsers kregen het voor elkaar om vanuit Berlijn met een klein team van Nederlandse medewerkers de online-markt in het buurland te veroveren. Het in Nederland succesvolle concept wordt nu als voorbeeld gebruikt voor de verdere internationale expansie van het bedrijf.
De inschrijving loopt tot en met vrijdag 11 september 2015. Het inschrijfformulier is te vinden op de website van de DNHK, www.dnhk.org. Een jury die wordt samengesteld door de Handelskamer kiest uit alle inzendingen de genomineerden. De verkiezing van de uiteindelijke winnaar gebeurt online door het bedrijfsleven zelf. Op 5 november 2015 wordt de nieuwe prijswinnaar tijdens een feestelijke bijeenkomst bekendgemaakt.
Op de hoogte blijven van onze updates?