15 september 2015
15 september 2015
Sofie Fest
Redacteur
De praktijktraining is uitgebreid met een checklist om inzicht te verkrijgen in de Duitse taalvaardigheid. Ondernemers worden voor hun specifieke product-/marktcombinatie begeleid op een viertal vakgebieden: entreestrategie, zakelijke cultuurverschillen, online marketingplan en de financieel / juridische aspecten. Dit onderwerp financieel/juridisch wordt verzorgd door accountantskantoor KroeseWevers en een advocaat van Heisterborg International. De trainingen vinden plaats bij KroeseWevers op het Business & Sciencepark te Enschede. Tijdens het laatste dagdeel presenteren de deelnemers hun eigen Plan van Aanpak voor starten in Duitsland. Voor informatie en aanmelding: www.starteninduitsland.nl of jan.temmink@starteninduitsland.nl.
Blijvende belangstelling voor Duitsland
Bij ondernemers bestaat behoefte aan specifieke begeleiding op het moment dat men activiteiten op de Duitse markt wil gaan ontplooien. Een belangrijk onderscheidend element van deze trainingssessies is de focus op de eigen product-/marktcombinatie. Tijdens de bijeenkomsten worden ondernemers begeleid in het totale proces van entreestrategie bepalen (1e dagdeel op 13 oktober) en inspelen op de zakelijke cultuurverschillen (2e dagdeel op 27 oktober). In het (online) marketingplan (3e dagdeel op 10 november) wordt de relatie gelegd met financieel-juridische aspecten (4e dagdeel op 24 november), want de commerciële keuzes bepalen natuurlijk heel sterk de financieel-juridische aanpak op de Duitse markt. Op 8 december presenteren ondernemers hun eigen Plan van Aanpak. Zo ontstaat in een tijdvak van twee maanden het plan op hoofdlijnen om in 2016 de eerste stappen op de Duitse markt te zetten. Voor verdere informatie en aanmelding: www.starteninduitsland.nl/trainingen of per e-mail jan.temmink@starteninduitsland.nl of mobiel 06-53240553 (= Jan W. Temmink).
Foto: Sylvia Schwabe
Op de hoogte blijven van onze updates?