9 jaar geleden
9 jaar geleden
Sofie Fest
Redacteur
De online toerist betaalt meer voor gemak van online boeken en betalen
Vanaf volgend jaar gaat de consument een fiets, boot, auto of andere leisure activiteiten vaker online boeken dan per telefoon of per mail. En vind de toerist het belangrijker dat er WiFi bij de tent is dan dat er een zwembad is op de accommodatie. Dit en meer blijkt uit het opvallende onderzoek van LeisureKing in samenwerking met Saxion Hogeschool Deventer en VeBON. Het uitgebreide onderzoek laat opvallende conclusies zien waar de ondernemers in de leisure branche niet omheen kunnen. Willen zij succesvol blijven in de verhuur van hun diensten dan is het van belang om het aanbod online beschikbaar te stellen voor de online toerist. Deze zogenoemde consument, in alle leeftijden - behalve de categorie 60 plus, wil in de toekomst alleen nog maar online boeken en betalen, zonder tussenkomst van telefoon of mail. En is bereid meer te betalen als deze diensten online geboekt en betaalt kunnen worden. In 2017 zal 78% van de reserveringen van leisure activiteiten online gereserveerd en betaald worden.
Succesvol congres De Online Toerist opent ogen van leisure ondernemers
Bovengenoemde feiten en andere stevige conclusies zijn gepresenteerd tijdens het inspiratiecongres De Online Toerist, georganiseerd door Erik Kroon van LeisureKing, op 12 november jl. in Hoenderloo. Het congres heeft een grote groep ondernemers uit de leisure branche wakker geschud. Enthousiaste sprekers van onder andere Elkeplek.nl, VisitVeluwe, Recron, VeBON, LeisureKing en twee inspirerende speeches van de trendwatchers van Fountainheads schetsten de toekomst. Uit de thema’s ‘De ontwikkeling op het gebied van boekingsgedrag’ en ‘De manier van inspelen op online toerisme’ blijkt dat er grote veranderingen plaatsvinden. Het is duidelijk geworden dat de leisure branche aan het begin staat van de grote ommekeer in het reserveringsgedrag van de consument ofwel de online toerist. Uit de reacties van enkele ondernemers na afloop van het congres blijkt wel dat het gros van de ondernemers zijn of haar diensten niet online beschikbaar heeft voor haar doelgroep en dus niet klaar is voor de online toerist. Voor een indruk van het succesvolle congres: bekijk de compilatie op www.deonlinetoerist.nl.
Op de hoogte blijven van onze updates?