
Nieuws
Gedeputeerde Helga Witjes benoemd als Boardlid Achterhoek
Tijdens de achttiende vergadering van de Achterhoek Raad is gebiedsgedeputeerde Helga Witjes benoemd als lid van de Achterhoek Board. Zij volgt daarmee oud-gedeputeerde Peter van ’t Hoog op. Helga Witjes: “De Achterhoek is een regio van omzien naar elkaar en aanpakken. Naast naoberschap is het ook d’ran. Dat spreekt me enorm aan. Ik ben dan ook heel erg blij met deze benoeming.” “Bouwen aan onze prachtige regio” De raadsvergadering had naast de benoeming van Helga Witjes een feestelijk karakter vanuit het vijfjarig jubileum van de huidige samenwerkingsstructuur in de A...
Lees meer...
Nieuws
Slechts twee op de vijf medewerkers maken gebruik van mogelijkheden van vitaliteitsbeleid
Slechts 40 procent van de medewerkers maakt gebruik van de mogelijkheden binnen het vitaliteitsbeleid van zijn werkgever. Dat blijkt uit het vitaliteitsonderzoek van OneFit, bekend van het flexibele sport membership, onder ruim 1.500 medewerkers en HR-betrokkenen. Twee derde (67%) van de Nederlandse bedrijven heeft een beleid gericht op vitaliteit, maar lang niet alle collega’s (37%) zijn hiervan op de hoogte. En onbekend maakt onbemind, want werkgevers kampen met veel uitdagingen rondom hun vitaliteitsbeleid. Zo lopen ze ertegenaan dat er weinig tijd is (27%) en dat de motivatie bij medewerkers om aan hun vitaliteit te werken, ontbreek...
Lees meer...
Nieuws
iDEAL voorlopig populairste betaalmethode, maar ook andere methoden timmeren aan de weg
iDEAL is nog altijd de populairste online betaalmethode in Nederland. Voor maar liefst een derde (32%) van de Nederlanders is iDEAL de favoriete betaalmethode bij het afrekenen bij Nederlandse webshops. Dit blijkt uit het jaarlijkse E-commercerapport van financieel dienstverlener Mollie, waarvoor 1.000 Nederlandse consumenten ondervraagd zijn. Ondanks de populariteit van iDEAL zijn ook andere betaalmethoden in trek. Zo wordt PayPal dit jaar door maar liefst één op de vijf (19%) Nederlanders genoemd als favoriete betaalmethode voor online aankopen bij Nederlandse webshops. Vijftien procent rekent online het liefst af met een cred...
Lees meer...
Nieuws
Twee Achterhoekse teams door naar landelijke Eo Wijersprijs
Tijdens een spetterende regiofinale op maandagmiddag 25 september in de DRU cultuurfabriek wonnen niet één, maar twee van de drie teams de regioprijs. De winnaars gaan samen door naar de landelijke finale van de prestigieuze Eo Wijersprijsvraag voor landschapsarchitecten. Aardkundig Fundamentalisme en Operatie Landschap delen samen de regioprijs. Waar team Aardkundig Fundamentalisme hoge ogen gooit in het losweken van bestuurders en beleidsmakers uit hun ad-hoc aanpak en kortetermijndenken, roemt d...
Lees meer...
Nieuws
Investeren in IT maakt mkb nog niet veilig
Er zijn grote zorgen onder bedrijven in mkb over cyberdreigingen en de impact hiervan op hun organisatie, zo blijkt uit onderzoek van Censuswide. Van de managers in het mkb geeft 39% aan dat enige vorm van beveiligingsinbreuk noodlottig kan zijn voor hun merk. Ook reputatieschade (37%) en een daling aan inkomsten (34%) zijn gevolgen die kost wat kost vermeden moeten worden. Een derde maakt zich nu zelfs méér zorgen dan een jaar geleden, en die zorgen zijn terecht zo blijkt, want de ondervraagden hebben verontrustend vaak te maken gehad met een vorm van beveiligingsinbreuk. Uit het onderzoek, dat Sharp liet uitvoer...
Lees meer...
Nieuws
VSG-jaarcongres in de Achterhoek
Vier jaar geleden ondertekenden acht gemeenten en twaalf partners het regionaal sportakkoord in Den Haag, voor Vereniging Sport en Gemeenten (VSG) was dit de aanleiding om na vier jaar de Achterhoek te vragen om gastheer te zijn voor haar jaarcongres. Tijdens het tweedaagse congres maakten de deelnemers kennis met de succesformule van Achterhoek in Beweging: Scholder an Scholder – regionaal samenwerken en lokaal uitvoeren. Ruim 230 deelnemers gingen met elkaar in gesprek ter inspiratie en om van elkaar te leren. Daarnaast werden er twee intentieverklaringen ondertekend, namelijk Coördina...
Lees meer...
Nieuws
Primeur in Oost Nederland: 24-uur Hanze biedt prikkelend programma
Op en rond zaterdag 14 oktober 2023 vindt het evenement '24-uur Hanze' plaats, waarbij de negen Hanzesteden tegelijk uit hun voegen barsten met bijna honderd activiteiten. Zoals pop-up events, lezingen, muzikale (dans)optredens, cabaret, tentoonstellingen, workshops, nachtelijke rondleidingen en urban acts. Als klap op de vuurpijl zijn de meeste musea en een aantal winkels die avond speciaal open voor publiek. 24-uur Hanze is onderdeel van het Hanzejaar 2023, waarbij Deventer, Doesburg, Elburg, Harderwijk, Hasselt, Hattem, Kampen, Zutphen en Zwolle in het teken staan van het eeuwenoude Hanze gedachtegoed. Reizen...
Lees meer...
Nieuws
De meest invloedrijke digitale marketingtrends in 2023
Het vakgebied digitale marketing evolueert voortdurend. Het is uiterst belangrijk voor jouw bedrijf om op de hoogte te blijven van nieuwe trends om optimale resultaten te behalen en de concurrentie voor te blijven. In dit artikel gaat ROXTAR dieper in op enkele van de meest invloedrijke digitale marketingtrends die het landschap in 2023 zullen bepalen. 1. Influencer-marketing: de kracht van influencers op sociale media benutten Influencer marketing, een strategie waarbij bedrijven samenwerken met mensen die grote invloed hebben op sociale media, is een effectief instrument gebleken. Het stelt bed...
Lees meer...
Nieuws
Nieuwe arbeidsmarktcampagne: 'Ik ben kapper'
Verschillende partners uit de Nederlandse kappersbranche hebben de krachten gebundeld om in een uniek samenwerkingsverband het prachtige kappersvak vol in de schijnwerpers te zetten. De nieuwe campagne ‘Ik ben kapper’ laat zien hoe creatief, sociaal en divers het kappersvak is. Met de campagne willen de samenwerkende partners uit de branche de trots onder huidige kappers laten zien en de potentiële kappers van de toekomst inspireren om voor het kappersvak te kiezen. Echte kappers aan het woord De hoofdrolspelers van deze campagne zijn zes echte kappers, die ieder op hun eigen manier impa...
Lees meer...
Nieuws
Opnieuw forse groei toerisme in Nederland
Het inkomend verblijfsbezoek trekt verder aan. Dit jaar brengen naar verwachting ruim 20 miljoen internationale gasten een bezoek aan Nederland. Dat is een stijging van 30% ten opzichte van vorig jaar. Het aantal Nederlanders dat in eigen land op vakantie gaat blijft met bijna 29 miljoen stabiel. Dit blijkt uit de prognose van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). De aangescherpte verwachting werd tijdens de Toerisme Top gepubliceerd. Bijna volledig herstel inkomend toerisme na corona De verwachtingen voor het inkomend toerisme in 2023 zijn in positieve zin bijgesteld. De grootste ...
Lees meer...