Nieuws

12-02-2024 13:07

Column MRKTNG over AI in Marketing: stilstaan of hossend de toekomst tegemoet?

"Als we allemaal vooroplopen in de polonaise, wordt het nogal druk voorin", aldus mijn opa. Maar in het geval van Artificial Intelligence is de polonaise volledig voorbij laten hossen ook geen optie, zegt AI-expert Charida Dorder tijdens Digital Friday.


Toegegeven: Charida gebruikte tijdens ons event niet deze metafoor (want boven de rivieren ;-)). Maar haar boodschap aan de 150 aanwezige marketeers was helder: vooroplopen in AI is niet nodig, maar stilstaan is geen optie. Want één ding is duidelijk: AI is geen hype en het gaat ons leven maar zeker ook het marketingvak op z'n kop zetten.

De geruststellende boodschap die ik, als recruiter én marketeer, meenam uit het verhaal van Charida is dat AI marketeers niet vervangt. Sterker nog: het belang van goede marketeers wordt voor elk bedrijf alsmaar groter. We're in for a crazy ride en dat vraagt om professionals. Marketeers die begrijpen hoe je AI verantwoord toepast. Die de kansen zien en die met AI meer efficiëntie en rendement uit marketing weten te halen.

Hoe beginnen jij en je marketingafdeling met AI? Als je het mij vraagt al met het volgen van een training of het lezen van een boek! Of met het aannemen van een steengoede marketeer natuurlijk ;-). Een award winning boek heb ik alvast klaar liggen voor je: 'AI in Marketing' van Charida Dorder. En met die steengoede marketeer kan ik je ook helpen.

Hos je mee?


Suzette Hesseling, recruiter bij MRKTNG.nl

www.digitalfriday.nl

www.mrktng.nl

 

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by