Hoe bedrijven acties en aanbiedingen kunnen gebruiken om concurrerend te blijven

1 maand geleden
1 maand geleden
Als ondernemer in Oost-Gelderland weet je maar al te goed hoe concurrerend en hard de markt soms kan zijn. Het is moeilijk om je hoofd boven water te houden als nieuwe speler op de markt, en zelfs je positie als ondernemer behouden kan lastig zijn. Een interessante manier om je tussen je concurrenten te bewegen, is inzetten op acties en aanbiedingen. Hieronder lees je op welke manier bedrijven dat kunnen doen en hoe ze zo concurrerend blijven.

Online acties en kortingscodes

De winkelstraat blijft een belangrijke plek waar bedrijven acties organiseren in hun fysieke winkels. Toch zie je, ook in Gelderland, steeds meer bedrijven die hun onderneming volledig online runnen. In webshops is het eigenlijk standaard dat nieuwe klanten een bepaald percentage korting krijgen als ze zich aanmelden voor de nieuwsbrief. Vaak zijn er voor leden van die maillijst ook extra kortingen die af en toe worden aangeboden.

Hoe deze online deals echt concurrerend kunnen zijn zie je duidelijker in de wereld van online casino’s. Dit is een vrij nieuwe markt die nog maar een jaar of twintig bestaat. In een online casino speel je spellen die je kent van een fysieke speelhal, maar hebben ze een ander jasje. Denk aan spellen als baccarat, blackjack of roulette die je speelt met een live dealer of tegen de computer. Ook gokkasten vind je in een online casino. Hier heten ze alleen videoslots en lijken ze meer op computerspellen.

Het spelaanbod speelt een grote rol in de concurrentiepositie van deze online casino’s, maar wat misschien nog wel belangrijker is in de nieuwste online casino’s, is het aanbod aan bonussen en promoties. Nieuwe leden krijgen vaak een aantrekkelijke welkomstbonus. Hoe beter de voorwaarden en hoe hoger de bonus, hoe slimmer het casino de concurrentie af is.

Winacties in de winkel

Een actie of aanbieding hoeft niet altijd een standaardkorting te zijn. In Nederland zijn kortingen schering en inslag. In de drogisterij worden kortingen zelfs gezien als de standaard en niet als iets dat maar zo af en toe gebeurt. Producten in Duitse drogisterijen, net over de grens met Oost-Gelderland, zijn vaak een stuk goedkoper. In Nederland kopen we liever twee voor de prijs van één. Dat geeft ons een goed gevoel.

Als kortinsgacties zo gewoon zijn geworden, is het moeilijk daar nog echt mee op te vallen en te stunten als ondernemer. Winacties zijn daardoor een goed en opvallend alternatief. Winacties kunnen op allerlei manieren worden georganiseerd. Denk aan een loterij bij een aankoop, een socialmedia-winactie of een ‘raad-en-win’-spel in de winkel.

Sparen met een kaart

Naast winacties kunnen ondernemers in Oost-Gelderland ook opvallen met een ander soort actie. Spaaracties zijn enorm populair in winkels en zorgen ervoor dat klanten vaker terugkomen. Geef je klanten een klantenkaart of strippenkaart waarmee ze stempels of punten kunnen verzamelen bij elke aankoop.

Hebben ze hun kaart vol of een bepaald aantal punten verzameld? Dan winnen ze iets moois uit je winkel. Hoe beter de actievoorwaarden en hoe aantrekkelijker de prijs, hoe sterker je concurrentiepositie. Je kunt ook out-of-the-box denken en een prijs aanbieden die niets met je winkel te maken heeft, zoals een citytrip of kaartjes voor een evenement.

Gepersonaliseerde spullen

Winacties hoeven niet altijd ingewikkeld te zijn als je iets speciaals wilt doen om op te vallen. Je kunt ook gepersonaliseerde spullen weggeven, zoals waterflessen, puzzels of T-shirts. Dit zorgt niet alleen voor blije gezichten bij klanten, maar verspreidt ook je merknaam en logo, wat weer zorgt voor meer naamsbekendheid en extra klanten.

Zo blijven bedrijven niet alleen concurrerend, maar bouwen ze ook een sterke band op met hun klanten. Slimme acties en creatieve promoties zorgen ervoor dat mensen terugkomen en je onderneming onthouden. Door in te spelen op klantbeleving en originaliteit, kun je je echt onderscheiden in een drukke markt.
Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Meest gelezen
Meest recent

Achterhoek Business nr1 2025

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media