Nieuws

10-04-2025 09:51

Column MRKTNG: De cruciale fout die ondernemers maken bij het zoeken naar een nieuwe marketeer



Het is een situatie die ik vaak tegenkom: een marketingcollega vertrekt en het bedrijf zoekt naar een één-op-één vervanger. Hoewel dit logisch lijkt, is het bijna nooit de beste keuze.

Waarom niet? Het marketingvak verandert voortdurend. Nieuwe technologieën, kanalen en strategieën zorgen ervoor dat de vaardigheden van gisteren niet altijd de vaardigheden van morgen zijn. De opkomst van AI is daar een duidelijk voorbeeld van. Het vertrek van een collega biedt daarom een unieke kans om strategisch na te denken over de toekomst van je marketingteam.

In plaats van je te focussen op wie je moet missen, is het belangrijk om te kijken naar wat er nodig is voor een toekomstbestendig team. Moeten collega's in andere rollen groeien? Is er behoefte aan nieuwe vaardigheden of zelfs een compleet andere functie? Dit is hét moment om te vernieuwen.

Het begint met een heldere visie en een goed inzicht in de ontwikkelingen in het vakgebied én de (soft) skills van je huidige teamleden. Het inschakelen van een strategisch partner met kennis van zowel marketing als werving & selectie wil ook nog weleens helpen. ;-)

Kortom, als je het mij vraagt moet de focus altijd liggen op wat het team in de toekomst nodig heeft, niet op het vervangen van de persoon van gisteren.


Suzette Hesseling, Recruitment Specialist & Adviseur

www.mrktng.nl
 

 

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by