5 jaar geleden
5 jaar geleden

Ontwikkel een goede huisstijl!

Natuurlijk wil je als organisatie de juiste indruk achterlaten bij je doelgroep(en). Je wilt graag een beeld schetsen dat past bij jouw bedrijf en het imago van jouw bedrijf. Daar is een goede uitstraling op het vlak van huisstijl erg belangrijk. Het is namelijk het gezicht van jouw bedrijf. Maar waar moet je dan allemaal op letten om een goede huisstijl te creëren. Dit proces delen we op in vijf fasen:
 
  • Strategie
  • Ontwerp
  • Implementatie
  • Management
  • Evaluatie

Strategie
Voordat je begint aan het ontwerp moet je stil staan bij wat je voor een huisstijl wil uitdragen naar je doelgroep(en). Vraag jezelf dus af “wie zijn we?”. Je gaat tijdens dit proces in op de identiteit van de organisatie. Je moet er ook achter komen wat je imago is. Welk beeld hebben de consumenten van je organisatie. Onderzoek het!

Ontwerp
Wanneer je genoeg onderzoek hebt gedaan en de strategie bekend is kan het ontwerpproces eindelijk van start gaan. Tijdens deze fase moet je rekening houden met verschillende factoren zoals: lay-out, kleurgebruik, typografie, de pay-off en het logo.

De Lancering
Wanneer je de fase ontwerp hebt afgerond kan je de visuele identiteit door vertalen naar je consumenten door middelen zoals: drukwerk, verpakkingen, bewegwijzering en digitale media een identiteit te geven. Je kan ook notitieblokken met je brand ontwerpen. Zorg ervoor dat alles op één lijn zit bij de visuele uitstraling dat geeft extra uitstraling.

Management
Na de lancering fase begint het echte werk. De nieuwe identiteit moet worden gedeeld met de werknemers. Door dat te delen wordt er draagvlak gecreëerd waardoor de nieuwe identiteit van de organisatie wordt geaccepteerd.

Evaluatie
Evalueer regelmatig of de huisstijl goed past bij het bedrijf. Het is namelijk belangrijk dat de identiteit en het imago van het bedrijf mee blijft gaan met de tijd. Zo kan er ook altijd het meeste effect uit de visuele identiteit worden gehaald.

Veel succes met het bepalen van jouw huisstijl!


 
Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Meest gelezen
Meest recent

Achterhoek Business nr2 2025

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media