Column

13-06-2016

Wij groeien en vernieuwen voor u

Uw dromen en ambities uit laten komen. Dat is ons doel. Bij ING Private Banking werken we hier met een team van specialisten hard aan. De private banker en de accountmanager, maar bijvoorbeeld ook de econoom en de app-ontwikkelaar; elke dag opnieuw halen we het beste in elkaar naar boven. Want de wereld verandert, en als u het mij vraagt draait het nu om samenwerking.   We hebben onze private banking dienstverlening ingrijpend vernieuwd. Onze organisatie hebben we ingericht als een netwerk waarin verschillende disciplines nauw samenwerken. De samenstelling van de teams wisselt per project, en er is veel eigen verantwoordeli...

Lees meer...

Column

09-05-2016

Kosten besparen door automatiseren

Vaak leidt automatiseren van de administratie niet tot de gewenste en beoogde besparing. Dit kan meerdere oorzaken hebben. De eerste reden kan zijn dat de ondernemer het verkeerde programma heeft aangeschaft. Dan moeten telkens weer dezelfde gegevens worden ingegeven en zijn de integraties met andere delen van de administratie niet aanwezig of niet optimaal. De computer is dan een geavanceerde boekhoudmachine die alleen registreert, rubriceert en telt. Een tweede, maar niet minder belangrijke, reden kan zijn dat het gebruik van het programma niet optimaal is. Vaak zoekt de ondernemer een de...

Lees meer...

Column

08-04-2016

Bespaar op rente- en bankkosten

Ondernemingen die extern gefinancierd zijn, hebben in de meeste situaties te maken met een bank. Banken hebben, mede door de crisis en reorganisaties, te kampen met toenemende werkdruk en verwachten tegenwoordig meer van de ondernemer. Er is een cultuuromslag binnen de banken gaande. Zorg dat u daar niet de dupe van wordt!  Door Michel de Wolf BEc, Controller en vennoot MuldersGroep  Kostenverhogende maatregelen ontstaan vaak doordat de ondernemer niet dezelfde taal als een bankmedewerker spreekt. Dit kan leiden tot miscommunicatie en onzekerheden. Versta...

Lees meer...

Column

04-04-2016

Weten wat we niet weten

“Ik word later Nijntje. Of ridder.” Mijn zoon van vier is vastbesloten. Mijn dochter van zeven weet inmiddels dat ze nooit een prinses zal worden. Wat ze wel graag wilde toen ze vier was. Haar toekomstbeelden worden wat ‘aardser’. Misschien juf. Of ballerina. Want je moet natuurlijk blijven dromen. Kinderen proberen zich van jongs af aan een voorstelling te maken van hun toekomst. Moeilijk, maar wel nodig. Voor kinderen, volwassenen, beleidsmakers en ondernemers. Een beeld hebben bij de toekomst schept een kader waarbinnen je de dromen probeert waa...

Lees meer...

Column

16-03-2016

Het nieuwe werken

Wie kent niet de kreet clean desk. Een aantal jaren terug was dit de formule in, meestal de grotere bedrijven en instellingen, om je focus op het werk te kunnen houden. Weg met de stapels documenten, de werkmaterialen en zelfs de fotolijstjes van partner en eventuele kinderen verdwenen van het bureau. Nu is er het nieuwe werken. Geen eigen werkplek, geen eigen bureau maar je schuift aan en logt in daar waar je die dag moet wezen en waar er plek voor je is. De beste plekken zijn het eerst bezet maar meestal kun je je werk tijden daar ook flexibel op aanpassen. Geheel en al je focus op je to do list van die dag. Inmiddels zijn...

Lees meer...

Column

18-11-2015

Vaarwel blauwe enveloppe

Een blauwe enveloppe heeft meestal dezelfde afzender: de Belastingdienst. Tijdens de eerste wereldoorlog vielen op 1 mei 1916 de eerste blauwe enveloppen in Nederland op de deurmat. Blauw gekleurd om ze te laten opvallen tussen het normale briefverkeer. Als het aan staatssecretaris Wiebes ligt, dan kan binnenkort het 100-jarige fenomeen bij het oud papier worden gezet. De Belastingdienst moet namelijk digitaal koploper worden.   Onlangs heeft de Eerste Kamer ingestemd met het wetsvoorstel Elektronisch Berichtenverkeer. Dat vergemakkelijk voor overheidsbedrijven de transitie naar volledig digitale communicatie met burgers en...

Lees meer...

Column

11-11-2015

Je merk versterken, hoe doe je dat?

Je hebt merken en merken. Wereldberoemde merken en merken van wereldfaam bij jou in de buurt. Grote merken, kleine merken. Wij houden van merken! En vooral om ze sterker te maken. Daar leven we zelfs voor. Want van een merk wat niet lekker in elkaar steekt krijgen we de kriebels. En van een sterk merk wat nóg sterker kan, gaan onze handen jeuken. Daarom: een sterk merkWaarom zou je eigenlijk een sterk merk willen?  Omdat een sterk merk minder hoeft uit te leggen. Een sterk merk roept een positief gevoel op, een gevoel van vertrouwen. Een sterk merk verbindt en wordt herkend. Zelfs ...

Lees meer...

Column

13-10-2015

Waar héb je het over?

Het is een klassieke regel in advertising: gebruik maar één boodschap per keer. De regel die - ondanks alle ontwikkelingen in kanalen en toepassingen - nog steeds van kracht is. Maar wel eentje die dagelijks met voeten getreden wordt. Kijk maar naar een willekeurige banner. Een advertentie. Een landingspagina. Je wordt letterlijk vanuit alle hoeken bestookt met boodschappen, waarbij je zelf mag ontdekken wat de hoofdboodschap is. “We hebben een nieuwe naam! En we zitten in een nieuw pand! En we hebben ook een nieuw product trouwens!” Oké, de nieuwe generatie digital natives ...

Lees meer...

Column

24-09-2015

Afscheid VAR komt dichterbij

Ons land kent steeds meer zelfstandigen zonder personeel, ofwel zzp-ers. Als een zzp-er aantoont  voor meerdere opdrachtgevers te werken, dan hoeven opdrachtgevers voor hem of (steeds meer) haar geen loonheffing en werkgeverspremies af te dragen. Momenteel demonstreert de zzp’er zijn zelfstandigheid door op de site van de belastingdienst een Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) in te vullen. Als dan achteraf blijkt dat slechts één opdrachtgever werd bediend, dan kan die arbeidsrelatie als een verkapt (loon)dienstverband worden aangemerkt. Vervelend voor de opdrachtgever omdat werknemerspremies, anders dan de verschuldigde ...

Lees meer...

Column

22-09-2015

Content en content marketing, wat kun je ermee?

Content marketing is al een aantal jaren stevig in opkomst. Er wordt veel over gesproken en veel bedrijven passen het toe. Soms heel succesvol, soms nog wat onwennig. Toch weet lang niet iedereen wat content en content marketing nu eigenlijk inhouden. Daarom een korte introductie zodat ook jij ermee van start kunt gaan. Content is gewoon tekst, toch? Content is informatie die gemaakt is voor een bepaalde doelgroep om (een deel van) je verhaal te vertellen of te ondersteunen. Content kan mensen iets leren, inspireren, motiveren of vermaken. Content zouden we kunnen definiëren als alle...

Lees meer...