Column MijnKennis: Kan jouw administratie wel een upgrade gebruiken?

Verschenen in Oost-Gelderland Business nr 4 2022


 

Soms kan jouw administratie wel een upgrade gebruiken. Hoe pak je zoiets aan? Jennifer Slinkert, administratie-expert bij MijnKennis, legt het uit.
 

Wat is een 'Administratie Upgrade'?

De Administratie Upgrade levert structuur, overzicht, tijdswinst en kwaliteit op door de standaardisering en automatisering van jouw administratieve processen. En daarnaast ook een stevige kostenbesparing op de arbeidsuren én de accountantskosten.

Leg uit!

Ik probeer zoveel mogelijk bestaande softwarepakketten (van facturatie tot voorraad en van bank tot kassa) aan elkaar te koppelen. Hierdoor neemt de foutgevoeligheid enorm af. Daarnaast proberen we zaken die nog niet geautomatiseerd zijn, ook hierin mee te nemen. Dit hebben we bijvoorbeeld bij Huijink Mobility Group in Huissen gedaan, waardoor een groot aantal papieren processen nu volledig geautomatiseerd verlopen. Foutloos en je hebt tijd over om aandacht te geven aan zaken waar je je als ondernemer liever mee bezighoudt.

En waar bespaar je dan kosten?

Gemiddeld bespaar je met de Administratie Upgrade circa 75% aan arbeidstijd van je administratie, inclusief het maken van rapportages. Daarnaast bereik je hiermee dat jouw informatie steeds up-to-date is en je betere beslissingen kunt nemen.

Hoe pakken jullie dit aan?

Ik kom bij jou op kantoor om te inventariseren hoe het proces nu verloopt en om medewerkers te interviewen. Op basis hiervan stel ik aanbevelingen op die haalbaar zijn en aansluiten bij jouw wensen. Dan volgt de offerte.

Hoe weten mijn medewerkers hoe ze hiermee moeten werken?

Naast dat ik alle technische onderdelen inricht en koppel, bestaat een groot deel van mijn werk uit het trainen van de medewerkers. Ook nadat de nieuwe werkwijze is gestart, blijf ik beschikbaar om te helpen bij vragen en problemen.

Wat merken mijn klanten van deze overgang?

Helemaal niets. We gaan eerst op de achtergrond de nieuwe systemen inrichten. En als intern de medewerkers zijn ingewerkt op de nieuwe werkwijze dan pas gaat het helemaal over. En wat de klanten merken, is dat er geen fouten zijn, betaalverkeer loopt op tijd en de uitstraling van jouw administratie is professioneel en zakelijk. Een perfect visitekaartje dat past bij de professionele uitstraling van jouw bedrijf.

Interesse?

Vraag een gratis intake aan voor de MijnKennis Upgrade. Mail: Jennifer.Slinkert@mijnkennis.nl of bel / app: 06 81 85 36 53.


Doe de test:

1. Mijn administratie is niet (volledig) gekoppeld aan mijn softwaresystemen, zoals mijn kassa- en voorraadsysteem.

2. Er sluipen vaak onnodige fouten in mijn administratie.

3. Mijn administratieproces verdient meer aandacht.

4. De kwaliteit van mijn administratie past niet bij de professionele uitstraling van mijn bedrijf.

4x Ja? Dan kan jouw administratie wel een upgrade gebruiken. #nietdatjedatnognietwist #administratieupgrade
 

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media