Deskundig, betrokken en degelijk, dat zijn misschien wel de kernwaarden van Ebbers Salarisadvies. Vanaf de start in 2007 heeft Sandra Ebbers met als basis de verwerking van salarisadministraties haar dienstverlening gestaag uitgebouwd. Inmiddels fungeert het kantoor als een betrouwbare partner op het gebied van personeelszaken voor mkb’ers.
Sandra Ebbers besloot in 2007 dat het tijd werd om een eigen kantoor te starten. “Ik was voor een accountantsorganisatie actief in salarisadministraties, dus de kennis was aanwezig. Ik gebruikte 2007 om de start van mijn bedrijf goed voor te bereiden.” Omdat ze was gehouden aan een concurrentiebeding, moesten de cliënten ook echt nieuw zijn. “Gelukkig diende zich al snel een plaatselijk accountantskantoor aan dat alle specialisaties in huis had behalve salarisadministraties. Dat was de start. In april 2008 kwam er versterking, omdat de dienstverlening ook in geval van ziekte of vakanties gegarandeerd moest zijn. Na afloop van het concurrentiebeding kwam een aantal oude cliënten terug en ging het hard, inmiddels opereren we met een team van vier specialisten.”
BETROKKEN
Hoe zorg je voor onderscheid in een vakgebied dat door wet- en regelgeving strak gereguleerd is? “Door betrokkenheid te tonen, niet alleen door een correcte en tijdige verwerking van salarissen, maar vooral door ervoor te zorgen dat de ondernemer zijn zaken goed voor elkaar heeft. Hoe regel je je beoordelings- en functioneringsgesprekken, hoe blijf je in contact met je medewerkers, zodat je bijvoorbeeld niet wordt verrast door een plotseling vertrek dat eigenlijk gemakkelijk te voorkomen was? Hoe voer je een slechtnieuwsgesprek? Hoe blijf je op de hoogte van steeds veranderende wetgeving en de risico’s die dat met zich meebrengt? We bezoeken onze cliënten of geven telefonisch advies naar aanleiding van één van onze nieuwsbrieven en leggen ze uit welke gevolgen dat zal hebben en hoe ze zich daar het beste op kunnen voorbereiden. Dat werkt. Ondernemers zijn vaak gedreven door de waan van de dag, je moet belangrijke personeelszaken dus specifiek onder hun aandacht brengen. Die laagdrempeligheid maakt het verschil.”
VASTE TARIEVEN
Ebbers Salarisadvies werkt met vaste tarieven per bedrijf per maand, afhankelijk van het aantal personeelsleden. “We werken niet met tijdregistratie, niet elk telefoontje kost hier geld. We vinden het juist belangrijk om uitvoerig contact te houden. Op die manier weten we altijd wat er speelt, dat bespaart ondernemers uiteindelijk zorgen en geld. Op die manier werken we aan langdurige vertrouwensrelaties en dat vinden we belangrijker dan een klein factuurtje voor een telefoontje. Ons devies: heb je een vraag? Bel!”
Soms zitten ondernemers tijdelijk klem, moet hun administratie op orde worden gebracht of wordt een HR-medewerker ziek of gaat met langdurig verlof. Dan kunnen we op interim-basis inspringen.” Sandra Ebbers ziet dat ondernemers steeds meer zaken uitbesteden. “Ze raken overtuigd van de waarde van strakke dossiers, maar daar komen ze zelf niet aan toe. Arbeidscontracten moeten bijvoorbeeld kloppen, lopen ze parallel met cao-afspraken en worden pensioenafspraken gevolgd? Belangrijk, want slechte input levert verkeerde output en veel gedoe op. Dat kost geld, maar levert uiteindelijk veel meer op. We geven cursussen of houden soms inloopspreekuren bij bedrijven. Medewerkers kunnen dan met al hun vragen terecht, dat is een service vanuit de werkgever die ze erg waarderen. En hebben we soms geen antwoord op een vraag, dan beschikken we over een groot netwerk van specialisten. Op die manier zijn we in staat diensten aan te bieden die veel verder gaan dan alleen salarisadministraties. Dat maakt ons vak interessant en onze cliënten zeer tevreden.”
www.salarisadvies.com
Op de hoogte blijven van onze updates?