Mike Porton, VOAA
Bij Lean gaat het, in het kort, over het elimineren van verspillingen en toevoegen van waarde voor een klant. Datgene waar de klant voor wil betalen! Het lijkt allemaal zo logisch, maar de praktijk is toch weerbarstiger. Daarbij komt dat klanten in de wereld van vandaag een ‘moving target’ zijn. Met andere woorden, wat klanten vandaag willen is anders dan wat klanten morgen willen.
Te vaak nog is de blik van organisaties inwaarts gericht, naar de eigen producten en processen: hoe kunnen die het snelst en goedkoopst aan de man gebracht worden? Zonder te weten of de klant er ‘überhaupt’ wel op zit te wachten, een verbetering herkent en misschien wel het belangrijkste: ervoor wil betalen. Dié bedrijven die in staat zijn om zich snel aan te passen aan veranderde omstandigheden en de veranderende vraag van klanten, gaan het verschil maken. Om dit succesvol te kunnen doen, kun je niet op veilig spelen! Je kunt geen eieren bakken zonder de schaal te breken. Waarom is het dan toch zo dat er in veel organisaties gedacht wordt dat je kunt verbeteren door simpelweg de verspilling weg te nemen zonder de klant hierin te betrekken? Continu verbeteren vraagt meer van een organisatie dan alleen maar binnen de lijntjes kleuren. Misschien denkt u wel dat u dat allemaal al doet… maar heeft u het daar al met u klanten over gehad? Ken uw klant en focus op de toegevoegde waarde en verbeteringen zijn het gevolg. Verbeteren heeft niets te maken met het toepassen van alleen Lean-tools, maar met een fundamentele attitude.
Meer weten over weten over continu verbeteren, Lean en toegevoegde waarde? Het liefst willen we uw bedrijf persoonlijk leren kennen, maar bellen mag ook op 0318 - 584343 of kijk op www.voaa-lean.nl.
Bij Lean gaat het, in het kort, over het elimineren van verspillingen en toevoegen van waarde voor een klant. Datgene waar de klant voor wil betalen! Het lijkt allemaal zo logisch, maar de praktijk is toch weerbarstiger. Daarbij komt dat klanten in de wereld van vandaag een ‘moving target’ zijn. Met andere woorden, wat klanten vandaag willen is anders dan wat klanten morgen willen.
Te vaak nog is de blik van organisaties inwaarts gericht, naar de eigen producten en processen: hoe kunnen die het snelst en goedkoopst aan de man gebracht worden? Zonder te weten of de klant er ‘überhaupt’ wel op zit te wachten, een verbetering herkent en misschien wel het belangrijkste: ervoor wil betalen. Dié bedrijven die in staat zijn om zich snel aan te passen aan veranderde omstandigheden en de veranderende vraag van klanten, gaan het verschil maken. Om dit succesvol te kunnen doen, kun je niet op veilig spelen! Je kunt geen eieren bakken zonder de schaal te breken. Waarom is het dan toch zo dat er in veel organisaties gedacht wordt dat je kunt verbeteren door simpelweg de verspilling weg te nemen zonder de klant hierin te betrekken? Continu verbeteren vraagt meer van een organisatie dan alleen maar binnen de lijntjes kleuren. Misschien denkt u wel dat u dat allemaal al doet… maar heeft u het daar al met u klanten over gehad? Ken uw klant en focus op de toegevoegde waarde en verbeteringen zijn het gevolg. Verbeteren heeft niets te maken met het toepassen van alleen Lean-tools, maar met een fundamentele attitude.
Meer weten over weten over continu verbeteren, Lean en toegevoegde waarde? Het liefst willen we uw bedrijf persoonlijk leren kennen, maar bellen mag ook op 0318 - 584343 of kijk op www.voaa-lean.nl.
Op de hoogte blijven van onze updates?