Bouwen in recordtijd
Het versnellingsproject Lengelseweg omvat de herstructurering en nieuwbouw van in totaal 15 woningen. Dit project is het resultaat van het Aanvalsplan Achterhoek, een initiatief van de Regio Achterhoek, het samenwerkingsverband van de Achterhoekse gemeenten. In februari 2009, tijdens de Werkfabriek in Ulft sloegen Ted Kok, toenmalig wethouder gemeente Montferland en Arjan ter Bogt, directeur Woningstichting Bergh de handen ineen. In maart lag er een plan! Het project kwam daarna in een stroomversnelling terecht, de plannen op papier werden werkelijkheid. In april werden alle bewoners thuis bezocht en in mei werden er afspraken gemaakt met omwonenden. Alle betrokken partijen hebben op Echt Achterhoekse wijze de koe bij de horens gevat en ervoor gezorgd dat dit project in een recordtempo van de grond kwam. Door de duidelijke afspraken en de goede communicatie met de bewoners en buurt kon er in oktober al gestart worden met de sloop. Een strakke planning van de aannemer en extra inzet na twee strenge wintermaanden hebben ervoor gezorgd dat de gewenste versnelling is gerealiseerd. Iets meer dan een jaar na de sloop gaf Woningstichting Bergh op 10 november jl. de eerste sleutel uit.
Gratis workshops: Het Nieuwe Werken
De Haaksbergse automatiseerder ICT Spirit organiseert op 7 en 25 januari gratis Het Nieuwe Werken workshops. In het kader van ‘zelf ervaren is geloven’ kunnen bedrijven eindelijk kennismaken met alle voordelen van de nieuwste technologie die Het Nieuwe Werken mogelijk maakt. Directeur Tom Altena: ‘Natuurlijk hebben wij een verhaal. Wij geloven echter
sterk dat het zelf doen mensen een beter besef van de mogelijkheden geeft.’ Precies om die reden kunnen geïnteresseerden bij ICT Spirit zelf aan de slag. Met e-mail en agenda, het delen van documenten en informatie, videovergaderen, zakelijke chat en nog veel meer. Inschrijven kan via de website www.ictspirit.nl.
Achterhoekse
Agenda 2020
Achterhoekse ondernemers, overheid en maatschappelijke organisaties hebben samen een jaar lang hard gewerkt aan een coöperatieve agenda voor de Achterhoek op weg naar 2020. Zij realiseren zich dat ze alleen samen de regio vitaal kunnen houden. Als Ondernemers, Overheid en maatschappelijke Organisaties (de drie O’s) elk binnen hun verticale lijn blijven werken, gaat dat uiteindelijk ten koste van de leefbaarheid in dorpen en wijken. Vanuit dat besef van urgentie hebben zij een lijst met onderwerpen opgesteld volgens een horizontale logica. Alle sectoren worden geraakt door de vier thema’s van de agenda: vitale leefomgeving, innovatieve economie, slimme & snelle verbindingen en natuur & landschap. Een daaruit voortkomende urgentielijst met tien concrete doelstellingen wordt de komende negen jaar in een coöperatief samenwerkingsmodel opgepakt. De doelstellingen zijn eveneens met die van het Rijksbeleid en van de provinciale Agenda 2040 verbonden.
BUSINESS FLITSEN
oost-gelderland business | nummer 6 | januari 2011
MediaCows
Per 1 november zullen Event Advertising en Multimedia Rental verder gaan onder de naam MediaCows. Het bedrijf is 4 jaar geleden begonnen met het verkopen van advertentieruimte op kermissen, maar is inmiddels uit haar jasje gegroeid. Aan het roer staan de broers Sander en Niels Teunissen.
“We bieden merken een platform van grote publieksevenementen, waarbij we digitale media combineren met new mediaâ€, aldus Sander Teunissen. “We merken dat veel bedrijven de behoefte hebben om evenementen en new media op te nemen in hun communicatieplan. Maar evenementen in Nederland zijn moeilijk in kaart te brengen en daarom een ondergeschoven kindje. Terwijl het een prachtig middel is om te communiceren met je doelgroep. Daarnaast worstelen veel bedrijven met de vraag hoe ze New Media kunnen inzetten in hun communicatieplan. Beide disciplines integreren we en daar zit de kracht van ons concept.â€
Naast Event Advertising zijn de broers in 2008 gestart met Multimedia Rental, voor de verhuur van audiovisuele apparatuur. Omdat beide activiteiten elkaar vaak overlappen, gaan Event Advertising en Multimedia Rental nu verder onder één naam: MediaCows. “We hebben voor Cows gekozen omdat we een echt Achterhoekse bedrijf zijn met een Achterhoekse mentaliteit en nuchterheid. Het is een knipoog naar onze afkomst. We merken dat de rest van Nederland graag zaken doet met Achterhoekers vanwege hun mentaliteit.†Inmiddels behoren o.a. MOJO, De Zwarte Cross en de Nijmeegse Vierdaagse tot de klantenkring van het bedrijf.