Zakelijke reisevenementen met inhoud
Wilt u uw klanten nadrukkelijker aan u binden, een nieuw product spectaculair op de markt brengen of uw eigen personeel belonen voor hun geleverde inzet, dan biedt VTC Travel Solutions verschillende aantrekkelijke mogelijkheden om vorm te geven aan al uw wensen.
Daar waar conventionele reisbureaus hun potentiële klanten benaderen met kleurrijke folders waarin exotische bestemmingen en toeristische trekpleisters zijn afgebeeld, daar pakt VTC de zaken anders aan. Traditionele aanbieders van reizen zien de bestemmingen van hun product vaak als belangrijkste doel, terwijl VTC Travel Solutions niet vanuit bestemmingen denkt. Directeur Henk Vellekoop: “Wij onderscheiden ons door reizen te zien als oplossingen voor bepaalde vraagstukken binnen het P&O- of sales & marketingbeleid van onze klanten. Daarbij richten we ons hoofdzakelijk op twee groepen klanten. Enerzijds zijn er relaties die ons benaderen met een bedrijfsmatige reden, bijvoorbeeld een jubileum, een personeelsfeest of de introductie van een nieuw product. Aan de andere kant verzorgen wij vaak reizen voor meerdere bedrijven die zo samen hun netwerkfunctie trachten te verbeteren, een studiereis maken of een beurs organiseren. Daarnaast verzorgen wij echter ook reizen voor non-profitorganisaties, die bijvoorbeeld een fusie een rollende start trachten te geven middels een gezamenlijke reis. De uiteindelijke reis is altijd een combinatie van business en pleasure, waarbij de verhouding vanzelfsprekend per geval verschilt, afhankelijk van de wensen van de klant.â€
VTC Travel Solutions reist met grote en kleine groepen de hele wereld over, waarbij de doelstelling van de ondernemer altijd centraal staat, mede door het feit dat de opdrachtgever niet zelden eigen relaties meeneemt op de reis. “Hierdoor zijn wij genoodzaakt zekerheid in te bouwen en aandacht te schenken aan details, wat nog maar eens duidelijk maakt dat de bestemming van een reis voor ons niet zo relevant is, maar dat wij veel meer aandacht schenken aan het communicatieve proces.†Dit laatste blijkt ook uit de brochure en de website. Geen Eiffeltoren of hagelwitte stranden, maar praktijkvoorbeelden, waarbij kristalhelder uiteen wordt gezet wat de doelstelling, uitgangspunten, invulling en het uiteindelijke resultaat van een reis waren.
VTC Travel Solutions startte in 1998 met het aanbieden van zakelijke reisevenementen en sprong daarmee in een niche binnen de reisbranche, een stap die tot op de dag van vandaag een juiste is gebleken. Vellekoop: “Met een klein, gemotiveerd team laten wij klanten zich op hun gemak voelen en doen geloven in ons product. Dat dit laatste het geval is blijkt onder meer uit het feit dat onze filosofie ook in deze tijd van recessie blijft werken: bedrijven zien onze reizen blijkbaar als een uitstekend middel om te investeren in relatiebeheer.â€
Het sponsorschap van de De Graafschap is voor VTC Travel Solutions een uitstekend middel gebleken om in rap tempo een uitgebreide kennissenkring op te bouwen, wat inmiddels heeft geresulteerd in samenwerkingen met onder meer Westhoff Automaten, Heilbron Assurantiën, de Industriële Kring Zelhem, Zandvoort Draadindustrie en verschillende Rabobanken in de regio. Toch zijn een lange rij referenties en uitbreiding van het personeelsbestand niet de belangrijkste drijfveren van VTC. “VTC Travel Solutions hoeft niet per se de grootste speler in de regio te zijn, maar is wel graag de beste!â€
www.vtc-travelsolutions.nl
oost-gelderland business | beurs special | maart 2009
VTC Travel Solutions:
zakenmanifestatie de graafschap