Telecommunicatie
Business Center Doetinchem
Betrouwbare partner in telecommunicatie
Tekst en fotografie Patrick Kerkhoff
Business Center Doetinchem is onderdeel van Decom, bekend van de vestigingen voor particuliere telecommuni-catie in Duiven en Didam. De totale organisatie bestaat achttien jaar en is opgericht door algemeen directeur Kuul Gorseling. Behalve de twee telecomwinkels voor de particuliere markt en het Business Center in Doetinchem is er vorig jaar nog een zaak geopend, namelijk Business Center Zutphen.
“Zutphen is een nevenvestiging van Doetinchemâ€, aldus Martial Oorthuis, bedrijfsleider bij de Doetinchemse vestiging, “zij leveren hetzelfde dienstenpakket met dezelfde service en acties. Business Center Doetinchem is groot geworden met haar dienstenpakket op het gebied van mobiele telefonie. Vanuit klanten die hier kwamen voor hun mobiele telefoon kwam steeds meer vraag naar diensten op het gebied van vaste telecommunicatie.â€
Business Center Doetinchem pikte dit signaal op en breidde haar dienstenpakket uit. Voor het vaste net biedt Business Center Doetinchem, behalve communicatieapparatuur zoals telefoons, ook complete centrales voor ondermeer het MKB. “Dat kan eventueel ook gekoppeld worden aan een alarminstallatie. Wij hebben hiervoor zelf mensen in dienst en kunnen het vaste netwerk in veel gevallen in eigen beheer installeren.â€
Toppartner
Zowel bij mobiele als zakelijke telecommunicatie is Business Center Doetinchem een partnership aangegaan. Oorthuis: “Wij zijn er trots op dat wij al jaren Toppartner zijn van KPN.†Hoewel de naam van het bedrijf wellicht anders doet vermoeden, is Business Center Doetinchem geen rechtsreeks bedrijf van KPN. “KPN heeft naast de eigen vestigingen een aantal geselecteerde dealers gezocht voor hun producten en daar zijn wij er één van.†Het voordeel van dit partnership is dat Business Center Doetinchem naast het volledige dienstenpakket van KPN ook diensten van andere providers aan kan bieden, zoals Vodafone, T-Mobile en Telfort. “Uiteraard staan wij volledig achter de producten van KPN, maar als een product van een andere provider beter aansluit op de wensen van de klant, zullen we dat zeker adviseren. Wij bekijken iedere situatie zo onafhankelijk mogelijk en denken vanuit het oogpunt van de klant.†Op het gebied van vaste telecommunicatie heeft Business Center in Panasonic een uitstekende partner gevonden.
Uniek bij Business Center is de afdeling Repair & Go voor mobiele telefoons. “Doorgaans wordt bij iedere telefoniewinkel het toestel ter reparatie opgestuurd naar de leverancier, iets wat vaak lang duurt. Bij ons gaat iemand in de meeste gevallen binnen dertig minuten bellend weer de deur uit! Hetzij met zijn eigen gerepareerde telefoon of anders met een vervangend toestel.†Een service die maar weinig andere bedrijven bieden. “Het mooie is dat ook veel concollega’s hun toestellen regelmatig bij ons aanbieden, omdat repareren hier sneller gaat dan via hun eigen leverancier.â€
Track and trace
De kracht van Business Center Doetinchem is dat ondernemers hier terecht kunnen voor al hun telecomzaken. Maar ook particulieren weten de weg naar het bedrijf steeds vaker te vinden. “Wij hebben alles in huis en bieden een volledig pakket aan telecommunicatie, zowel voor op de werkplek als onderweg.â€
Business Center beschikt tevens over een eigen inbouwcentrum voor ondermeer navigatiesystemen en carkits. “Een trend hierbij is het integreren van de iPod in het systeem, zodat er niet alleen mee kan worden gebeld, maar ook muziek geluisterd kan worden.†Business Center heeft tevens een eigen track and trace systeem ontwikkeld voor in de auto, genaamd BCN tracer. Het registreert de gereden kilometers, zodat dit niet meer ouderwets met pen en papier hoeft te gebeuren. “Dit product is niet alleen geschikt voor grote bedrijven, maar ook voor eenmanszaken. Het levert namelijk al snel tijdwinst op en daarnaast een kostenbesparing doordat je inzicht krijgt in gegevens en daarop actie kunt ondernemen.â€
Binnen de telecombranche volgen de ontwikkelingen elkaar in een razend tempo op. “Op dit moment is vooral de vraag naar mobiele telefoons met touchscreen erg grootâ€, aldus Oorthuis, “en ook internet op je mobiel is al niet meer weg te denken. Dat lijkt bijna belangrijker dan bellen. Het is dan ook erg handig, want behalve surfen op het web, kun je er ook mee mailen.†Ook de toestellen zelf hebben steeds meer mogelijkheden. Vooral Blackberry’s zijn erg gewild. “Dit is een alles-in-één oplossing voor zakelijk gebruik, met ondermeer een qwertytoetsenbord en een groot scherm.†Ook op het gebied van vaste telecommunicatie staat de tijd niet stil. “Vroeger was er alleen maar een centrale waarop je een paar telefoontoestellen inplugde, nu is er van alles mogelijk zoals als de koppeling met meerdere vestigingen of met het mobiele netwerk.†Een trend bij het vaste net is Voice Over IP. “Eigenlijk een heel simpele toepassing waar steeds meer gebruik van wordt gemaakt.â€
Extra’s
Behalve het leveren van een totaalpakket aan diensten en producten doet Business Center graag nog iets extra’s voor haar klanten. “Wij proberen altijd iets bijzonders te doen. Zo waren we de eerste die een auto weggaven bij een mobiel abonnement. Dit was zo uniek dat de mensen ons eerst niet geloofden!†Daarnaast heeft de telecomaanbieder altijd eigen acties, bovenop de al lopende acties van providers en leveranciers. “We geven graag
cadeaus weg, zoals barbecues afgelopen zomer. Iedere maand verzinnen we weer wat anders.†Deze acties worden onder andere bekend gemaakt via de lokale radiostations, maar zijn ook te zien op de taxibussen van Setax. “Tot slot vertelt Oorthuis dat het bedrijf partner is van De Graafschap. “Voetbal leeft hier enorm! Het zijn allemaal manieren voor ons om de aandacht op ons te vestigen. We timmeren op alle mogelijke manieren hard aan de weg en staan graag bekend als bedrijf dat meer doet voor haar klanten dan alleen maar zoeken naar de beste telecomoplossing.â€
www.bcngroep.nl
Ondernemen zonder te communiceren is ondenkbaar, of het nu gaat om interne of externe communicatie, via mobiele of vaste telefonie, internet of een andere vorm van dataverkeer. Business Center Doetinchem biedt altijd een oplossing op maat en heeft alles op het gebied van telecommunicatie onder één dak. Tevens heeft Business Center een eigen inbouwcentrum voor ondermeer navigatiesystemen én een afdeling Repair & Go voor snelle reparatie of - tijdelijke - vervanging van uw mobiele telefoon.
doetinchem special | november 2009
Kuul Gorseling (l) en Martial Oorthuis (r)
Business Center Doetinchem is onderdeel van Decom, bekend van de vestigingen voor particuliere telecommuni-catie in Duiven en Didam. De totale organisatie bestaat achttien jaar en is opgericht door algemeen directeur Kuul Gorseling. Behalve de twee telecomwinkels voor de particuliere markt en het Business Center in Doetinchem is er vorig jaar nog een zaak geopend, namelijk Business Center Zutphen.
“Zutphen is een nevenvestiging van Doetinchemâ€, aldus Martial Oorthuis, bedrijfsleider bij de Doetinchemse vestiging, “zij leveren hetzelfde dienstenpakket met dezelfde service en acties. Business Center Doetinchem is groot geworden met haar dienstenpakket op het gebied van mobiele telefonie. Vanuit klanten die hier kwamen voor hun mobiele telefoon kwam steeds meer vraag naar diensten op het gebied van vaste telecommunicatie.â€
Business Center Doetinchem pikte dit signaal op en breidde haar dienstenpakket uit. Voor het vaste net biedt Business Center Doetinchem, behalve communicatieapparatuur zoals telefoons, ook complete centrales voor ondermeer het MKB. “Dat kan eventueel ook gekoppeld worden aan een alarminstallatie. Wij hebben hiervoor zelf mensen in dienst en kunnen het vaste netwerk in veel gevallen in eigen beheer installeren.â€
Toppartner
Zowel bij mobiele als zakelijke telecommunicatie is Business Center Doetinchem een partnership aangegaan. Oorthuis: “Wij zijn er trots op dat wij al jaren Toppartner zijn van KPN.†Hoewel de naam van het bedrijf wellicht anders doet vermoeden, is Business Center Doetinchem geen rechtsreeks bedrijf van KPN. “KPN heeft naast de eigen vestigingen een aantal geselecteerde dealers gezocht voor hun producten en daar zijn wij er één van.†Het voordeel van dit partnership is dat Business Center Doetinchem naast het volledige dienstenpakket van KPN ook diensten van andere providers aan kan bieden, zoals Vodafone, T-Mobile en Telfort. “Uiteraard staan wij volledig achter de producten van KPN, maar als een product van een andere provider beter aansluit op de wensen van de klant, zullen we dat zeker adviseren. Wij bekijken iedere situatie zo onafhankelijk mogelijk en denken vanuit het oogpunt van de klant.†Op het gebied van vaste telecommunicatie heeft Business Center in Panasonic een uitstekende partner gevonden.
Uniek bij Business Center is de afdeling Repair & Go voor mobiele telefoons. “Doorgaans wordt bij iedere telefoniewinkel het toestel ter reparatie opgestuurd naar de leverancier, iets wat vaak lang duurt. Bij ons gaat iemand in de meeste gevallen binnen dertig minuten bellend weer de deur uit! Hetzij met zijn eigen gerepareerde telefoon of anders met een vervangend toestel.†Een service die maar weinig andere bedrijven bieden. “Het mooie is dat ook veel concollega’s hun toestellen regelmatig bij ons aanbieden, omdat repareren hier sneller gaat dan via hun eigen leverancier.â€
Track and trace
De kracht van Business Center Doetinchem is dat ondernemers hier terecht kunnen voor al hun telecomzaken. Maar ook particulieren weten de weg naar het bedrijf steeds vaker te vinden. “Wij hebben alles in huis en bieden een volledig pakket aan telecommunicatie, zowel voor op de werkplek als onderweg.â€
Business Center beschikt tevens over een eigen inbouwcentrum voor ondermeer navigatiesystemen en carkits. “Een trend hierbij is het integreren van de iPod in het systeem, zodat er niet alleen mee kan worden gebeld, maar ook muziek geluisterd kan worden.†Business Center heeft tevens een eigen track and trace systeem ontwikkeld voor in de auto, genaamd BCN tracer. Het registreert de gereden kilometers, zodat dit niet meer ouderwets met pen en papier hoeft te gebeuren. “Dit product is niet alleen geschikt voor grote bedrijven, maar ook voor eenmanszaken. Het levert namelijk al snel tijdwinst op en daarnaast een kostenbesparing doordat je inzicht krijgt in gegevens en daarop actie kunt ondernemen.â€
Binnen de telecombranche volgen de ontwikkelingen elkaar in een razend tempo op. “Op dit moment is vooral de vraag naar mobiele telefoons met touchscreen erg grootâ€, aldus Oorthuis, “en ook internet op je mobiel is al niet meer weg te denken. Dat lijkt bijna belangrijker dan bellen. Het is dan ook erg handig, want behalve surfen op het web, kun je er ook mee mailen.†Ook de toestellen zelf hebben steeds meer mogelijkheden. Vooral Blackberry’s zijn erg gewild. “Dit is een alles-in-één oplossing voor zakelijk gebruik, met ondermeer een qwertytoetsenbord en een groot scherm.†Ook op het gebied van vaste telecommunicatie staat de tijd niet stil. “Vroeger was er alleen maar een centrale waarop je een paar telefoontoestellen inplugde, nu is er van alles mogelijk zoals als de koppeling met meerdere vestigingen of met het mobiele netwerk.†Een trend bij het vaste net is Voice Over IP. “Eigenlijk een heel simpele toepassing waar steeds meer gebruik van wordt gemaakt.â€
Extra’s
Behalve het leveren van een totaalpakket aan diensten en producten doet Business Center graag nog iets extra’s voor haar klanten. “Wij proberen altijd iets bijzonders te doen. Zo waren we de eerste die een auto weggaven bij een mobiel abonnement. Dit was zo uniek dat de mensen ons eerst niet geloofden!†Daarnaast heeft de telecomaanbieder altijd eigen acties, bovenop de al lopende acties van providers en leveranciers. “We geven graag
cadeaus weg, zoals barbecues afgelopen zomer. Iedere maand verzinnen we weer wat anders.†Deze acties worden onder andere bekend gemaakt via de lokale radiostations, maar zijn ook te zien op de taxibussen van Setax. “Tot slot vertelt Oorthuis dat het bedrijf partner is van De Graafschap. “Voetbal leeft hier enorm! Het zijn allemaal manieren voor ons om de aandacht op ons te vestigen. We timmeren op alle mogelijke manieren hard aan de weg en staan graag bekend als bedrijf dat meer doet voor haar klanten dan alleen maar zoeken naar de beste telecomoplossing.â€
www.bcngroep.nl
doetinchem special | november 2009